Przyciągające uwagę opakowania
Opakowania doypack są chętnie wybierane przez producentów oraz nabywców towarów. Łączą one w sobie funkcjonalność z estetyką. Do tego opakowania doypack z nadrukiem przyciągają wzrok konsumentów. Pod warunkiem jednak, że są atrakcyjne wizualnie. Projektowanie opakowań doypack wymaga nie tylko kreatywności. Niezbędne jest również zrozumienie specyfiki produktu. Duże znaczenie odgrywają też oczekiwania odbiorców Jak więc widać, nie jest to zadanie proste. Dobry projekt wymaga wyczucia oraz doświadczenia. Najprościej powierzyć to zadanie fachowcom od reklamy.
Cel opakowania doypack z nadrukiem
Pierwszym krokiem w projektowaniu jest ustalenie, jaki cel będzie miało opakowanie. Czy ma ono tylko chronić produkt? A może powinno również przyciągać uwagę i informować o zawartości? W zależności od tego dobiera się pasujący design. W rezultacie opakowanie doypak będzie bardziej wyraziste wizualnie bądź maksymalnie funkcjonalne. Niezależnie jednak od tego, opakowania muszą komunikować wartości reprezentowane przez producenta. Skład czy sposób użycia produktu powinien być opisany w sposób jasny dla odbiorcy.
Aspekty wizualne opakowania doypack z nadrukiem
Po określeniu celu opakowania, niezbędne jest dobranie kolorystyki i grafik. Kolory mają ogromny wpływ na percepcję produktu przez konsumentów. Jasne i żywe kolory zwracają uwagę. Kojarzą się również z nowoczesnością lub świeżością. Natomiast bardziej stonowane barwy mogą sugerować ekologiczność i zdrowie. Producent opakowań foliowych z nadrukiem musi zadbać też o dopasowanie grafik do grupy docelowej. Produkty dla dzieci często mają zabawne ilustracje. Z kolei luksusowe towary, to minimalistyczny i elegancki design.
Poza grafiką, opakowanie musi zawierać tekst. Powinien być on czytelny i łatwy do zrozumienia. Zaleca się, aby hierarchia informacji była jasna. Od nazwy produktu, przez jego główne zalety, aż po bardziej szczegółowe dane. Prawidłowo zaprojektowane opakowania doypak nie mogą też prezentować mnóstwa informacji zapisanych drobnym druczkiem.
Techniczne ograniczenia produkcji
Najlepiej zaprojektowane opakowania do żywności nie zawsze są możliwe do wykonania. Mogą nie pozwolić na to warunki techniczne. Materiały muszą być dostosowane do potrzeb produktu oraz procesu drukowania. Dlatego dobrze jest konsultować projekt z drukarnią już na wczesnym etapie. Po to, aby upewnić się, że koncepcja jest technicznie wykonalna. Projekty graficzne i drukowanie można też zlecić w jednym miejscu. W takim wypadku to fachowcy zadbają o zgodność projektu z wykonaniem.